Oblikuj svoje sanjsko socialno podjetje

Uvod

“Ljudje pred denarjem!¨ V dandanašnji tekmi za dobičkom se tak pogled zdi kot še ene utopične sanje idealistov.ahko res postavimo ljudi pred dobiček in ob tem še vedno zaslužimo dovolj za preživetje? Prav k temu stremi socialno podjetje – podjetje, ki je motivirano s prinašanjem pozitivnih sprememb v družbo in v svoje okolje. Lahko se ukvarja s čimerkoli, edini pogoj je, da se ljudi in okolje postavi na prvo mesto! Ste slišali za Sophio Klumpp, Kanadčanko, ki jo častijo kot zaslužno za to, da šolarke iz Ugande ostajajo v šoli? Njena zgodba je preprosta: Sophii je med bivanjem v Ugandi zmanjkalo tamponov in tam, kjer je bila, jih ni mogla dobiti. Izkusila je stisko, ki jo doživljajo mnoga afriška dekleta. Ugotovila je, da se lokalna dekleta znajdejo tako, da uporabijo časopis, krpe in lubje ali pa pogosto sploh ne grejo v šolo v tednu, ko imajo menstruacijo. Tako je Sophia ustvarila Afripad – revolucionarno socialno podjetje, ki proizvaja pralne sanitarne vložke za večkratno uporabo, pri čemer uporabljajo šivalne stroje na nožni pogon! To socialno podjetje je trenutno največji zaposlovalec na tem področju!


Vsekakor lahko na prvo mesto postavimo ljudi in okolje in ob tem zaslužimo za spodobno življenje. Lahko živimo svoje sanje in služimo človeštvu. In katero področje je primernejše za začetek kot trajnostni razvoj?


V tej aktivnosti se bomo seznanili s konceptom socialnega podjetja in si drznili načrtovati svojega lastnega!


Opozorilo! Ta aktivnost lahko sprosti vaše podjetniške talente in vas naredi trajno srečne!

Tip aktivnosti

Individualna / Teoretična

Trajanje

< 2 uri

Učni izidi

  • Zamisliti si samega sebe kot socialnega podjetnika

  • Vzpostaviti povezavo med osebnimi talenti, interesi, poslovnimi priložnostmi in koristmi za družbo

  • Dobiti inspiracijo od drugih in se odpreti za sodelovanje

Navodila

Navodila za izvedbo:

  1. Seznanite se s koncepti, kot sta socialno podjetništvo in tranzicijsko podjetništvo.

  2. Odločite se, na kateri poslovni ideji boste delali. Če je potrebno, pojdite na dolg sprehod, naredite brainstorming, meditirajte itn. Če želite, izvedite aktivnost “Your greatest joy / the world’s greatest need” v sklopu modula z naslovom Workshop (na voljo v angleškem jeziku). Še en način kako najti navdih je, da pogledate spletno stran www.kickstarter.com ali kakšno drugo spletno stran za crowd funding. Tam boste našli polno bolj ali manj norih poslovnih idej, nekatere med njimi tudi trajnostne ali etične.

  3. Pripravite predstavitev svoje poslovne ideje, vključujoč spodaj navedene točke. Poskušajte jih vključiti čim več. Poleg tega vključite še kakšne druge informacije, ki vam bodo pomagale druge prepričati, da podprejo vašo idejo.   

    1. Ime projekta

    2. Storitve/proizvodi, ki jih bo projekt nudil. Koliko bi to stalo?

    3. Če je smiselno, oblikujte prototip.

    4. Opišite inovativne aspekte koncepta.

    5. Opišite, kako podjetje vključuje trajnostni razvoj.

    6. Kako bi zagotovili začetni kapital? (Preverite alternativne metode zagotavljanja kapitala na spletu, npr. crowdfunding.)

    7. Čez koliko časa bo po vaši oceni zadeva profitabilna?

    8. Kakšna je vaša marketinška strategija?

  4. Razmislite in oblikujte način, kako boste svoj projekt opisali drugim, in sicer na dva načina:

    1. Elevator pitch: ta vam pomaga destilirati bistvo vašega projekta, tako da je jasno drugim in pritegne njihovo pozornost. Prav tako je to dobra vaja za vas, da vam je res jasno, kaj je glavna osnova in fokus vašega projekta.

    2. Extended project pitch: v primeru, ko nekoga podrobneje zanima za vaš projekt, ali ko ga imate možnost nekje predstaviti, je dobro, da imate pripravljeno daljšo verzijo predstavitve z več detajli.   

  5. Pitching – predstavite svojo idejo prijateljem in drugim ljudem, ki jim zaupate, posamezno ali skupinsko. Spodbujajte postavljanje vprašanj.

  6. Povratne informacije in možnosti:   

    1. Preizkusite ta način prejemanja povratnih informacij in videnja več možnosti: spodbudite ljudi, da vam podajo povratne informacije/možnosti. (“Prosim, podajte mi povratne informacije na mojo idejo.”) Ostanite odprti in cenite povratne informacije, saj le-te dodajo vrednost.

    2. Na tej točki je pomembno, da ste vi tiho!

    3. Pustite, da oseba govori dokler ne konča.

    4. Da spodbudite nadaljnje dragocene povratne informacije, vprašajte: "Imate še kaj v mislih, kar ste mogoče izpustili?” Ponovno bodite tiho.

    5. Ne glede na to, kaj ljudje povejo, si zapišite njihove povratne informacije. Mogoče vam bo na začetku zvenelo čudno, vendar je vredno.

    6. Vsaki osebi dopustite, da vam poda povratne informacije dvakrat. Ko zaključijo, se jim zahvalite.   

  7. Glejte na svoje vrstnike kot potencialne “investitorje” za vašo poslovno idejo. Investicija je lahko v različnih oblikah, npr. kot denar, ideje, materiali, sodelovanje.


*NEOBVEZNO

Izberite podjetje ali organizacijo z vizijo ali idealom, v povezavi s katerim občutite zanos, strast. Imejte v mislih, da mora biti povezano s socialnim podjetništvom, tako da povezuje socialno pravičnost/skupno dobro/trajnostni razvoj itd. z dovolj zaslužka za spodobno življenje! Gre lahko za neprofitno ali profitno podjetje, zadrugo, socialno podjetje, podjetje z interesom za skupnost ali dobrodelno organizacijo. Poskusite se povezati z organizacijo preko elektronske pošte, Skype pogovora ali celo srečanja v živo. Poskusite organizirati voden obisk organizacije, da iz prve roke doživite, kakšen tip dela opravljajo ti za vas navdihujoči ljudje in se pogovarjajte z njimi! Ne bojte se postaviti vprašanj, ki jih imate;enili jih bodo, vi pa ste prišli zato, da se učite in rastete! Če je možno, organizirajte enodnevno (ali večdnevno) prakso, prostovoljno delo ali sledenje na delovnem mestu (job shadowing)! Izkušnja vam lahko spremeni življenje!


Za več navdiha poglejte tudi aktivnost “Quest for a crazy entrepreneur” (dostopna v angleškem jeziku).

Viri

Refleksija

  • Kako se ideja povezuje z vašimi strastmi in talenti?    

  • Kakšna bi bila vaša osebna vloga in vključenost?

  • Katere “svetovne potrebe” bi podjetje izpolnilo, če bi ga realizirali?

  • Na kakšen način je vaša poslovna ideja trajnostna in etična?

  • Katera so tveganja in priložnosti?

  • Kakšno podporo potrebujete za premik naprej?

Navodila za predložitev

Naložite svojo predstavitev (1 fotografija) in predložite kratko pisno refleksijo, tako da vam ostali tečajniki lahko podajo povratne informacije. Navodila, kako predložiti tekste in naložiti fotografije v Moodle, najdete tu: Navodila za predložitev in nalaganje gradiv

Navodila za ocenjevanje

Podajte povratne informacije vsaj enemu tečajniku, ki je opravil to aktivnost. Navodila za podajanje povratnih informacij najdete tu: Navodila za feedback

(V tem forumu še ni tem razprave)